donderdag 29 mei 2014

schildpad

Oh dat gevoel, dat vreselijke gevoel van opgekropte haat, dat zich met drie keer de lichtsnelheid door je lichaam rondpompt. Dat gevoel dat ervoor zorgt dat je niet alleen je nagels, maar ook je vingers op wil eten. Dat gevoel dat je moet je ogen dicht wil schreeuwen en alles om je heen bruut wil verwoesten. ''Oh Jolein, niet weer zo'n blog over je haatgevoelens!'' Ja toch wel. Ik heb het over dat ene speciale gevoel dat je krijgt van een trage internetconnectie...

Misschien draaf ik door en ben ik iets te gretig in het gebruik van eventuele consequenties voor dit fenomeen, ik ben nu eenmaal een persoon van hyperboliseren. Bovendien denk ik dat het merendeel van jullie dit wel eens heeft mee moeten maken en dit gevoel dan ook met mij deelt. Haal het even terug, de laatste keer dat je vrolijk rond huppelde door de vele mogelijkheden van het wereld wijde web, maar pardoes struikelde over de zorgwekkend slome connectie. Hoe voelde je je toen? Voelde je je blij en luchtig, of eerder uiterst geagiteerd en in staat om vele vernielingen aan te richten? Precies.

Weldra volgt de omkering in mijn verhaal waarin ik vertel waar ik denk dat dit alles uit voort komt, ik ben immers ontzettend voorspelbaar:
Noem me zweverig, maar mijns inziens is dit een gevolg van de haast die wij als Nederlanders hebben ontwikkelt in het dagelijks leven. Tegenwoordig moet alles snel snel snel. De afwas werd een vaatwasser, de fiets werd een scooter, 3G werd 4G. Wij zouden met z'n allen wat meer met de minuut moeten leven, maar helaas, alles heeft haast. Behalve dan de handelingen die we voor het gemak maar even censureren.

Ook zou het kunnen liggen aan de verslavingsgevoeligheid die wij inmiddels allemaal hebben als het aankomt op het internet. Eerlijk is eerlijk, wie zit er niet zodra hij thuiskomt met zijn/haar snufferd voor het eerste de beste schermpje. Overigens ben ik zelf geen haartje beter dan het type dat ik hier omschrijf. Ook ik ben verslaafd, ook ik heb haast. Ik denk dat ik vanaf nu gewoon sloom ga worden. Weet je, fuck dit, ik word gewoon een schildpad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten