zondag 7 september 2014

het witte huis

Laatst was ik in het Schothorste bos. Een klein bos, bij mij in de buurt. Aan de rand van dat bos staat een groot wit huis met mooie, klassieke vormen. Dat huis trekt altijd mijn aandacht. Ik heb namelijk geen idee waar het voor is, van wie het is, en wat zich achter de deuren afspeelt. Er is vast een simpele verklaring en een nog simpelere manier om erachter te komen, maar het idee dat ik geen idee heb wat dat huis daar doet vind ik leuk.

Laatst zat ik rustig op het grasveld voor dat huis met mijn rug tegen een grote boom aan voor me uit te staren. In eerste instantie naar het gras en de bomen om me heen, maar als snel trok het huis mijn aandacht. Ik probeerde me te bedenken waar het voor zou kunnen zijn, maar ik vond het lastig. Ik probeerde hints te ontdekken en die kreeg ik toen ik de deur open hoorde gaan en er een blonde vrouw van rond de 30 naar buiten stapte. Niet veel later zag ik een vrouw met een hoofddoek van ongeveer 40 naar buiten komen, in een rode Citroën stappen, en wegrijden. Gelijk daarna stapte een meisje de deur uit, of een vrouw. Ik schatte haar ongeveer 23. Ze was blond, droeg een zwarte legging, een turquoise trenchcoat en donkerblauwe ballerina's. Tot nu toe waren het dus alleen vrouwen die uit het huis stapten. Interessant.

 

In mijn hoofd waren duistere activiteiten, zoals het vermoorden van zwerfpuppies, het produceren van drugs, of het oprichten van een Amersfoortse maffia al uitgesloten. Noem het seksistisch, maar vrouwen kunnen dat gewoon niet. "Heee Monique, leuk topje meid! Heb je al gehoord dat we de geheime dienst binnengedrongen zijn?" "Hi Tracy, thanks! Oh echt? Good work! Leuk bosje bloemen trouwens, heb jij die neer gezet?" Dat wordt 'm niet..! 

Ik moest het dus in een onschuldigere hoek zoeken. Een boekenclubje misschien? Maar waarom dan zo'n belachelijk mooi huis? Zouden er dan misschien gewoon mensen wonen? De ventilator die ik door het raam op de eerste verdieping zag staan vertelde mij dat dat nog niet eens zo gek gedacht was. Echter waarom waren er dan zo veel verschillende mensen die rond een uur of 4 allemaal naar buiten gingen..? Ik werd langzamerhand gek van het feit dat ik niet met meer mogelijke doeleinden voor het huis kon komen. Ik voelde me een waardeloze Sherlock Holmes.. 

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik vaker voor dit huis plaats moet gaan nemen om meer hints te krijgen over zijn doeleinden. In feite zou ik het ook even kunnen google'n maar dat gaat tegen mijn principes in. Ik ben namelijk uiterst nieuwsgierig en ik wil dit helemaal zelf uitvinden. Hopelijk is het de moeite waard, want als ik er straks rond november achter komen dat dit Het Grote Pietenhuis is, is het een behoorlijke buzzkill!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten