woensdag 8 januari 2014

man in pak

Vandaag was de eerste dag dat ik meedeed aan het MEP. Het Model European Parliament. Het is een nerd-ding voor vwo'ers waar je politieke dingetjes doet en zeurt over problemen waar wij als tieners toch niks aan kunnen veranderen. Nadere uitleg bespaar ik jullie, aangezien dit voor de ongeïnteresseerde dezelfde werking zal hebben als het tellen van 3 miljoen schaapjes. Het is daar wel allemaal super formeel en zuurpruimerig netjes. Het nerdgehalte ligt er ook verbazingwekkend hoog. Mijn place to be!

Bij al dat officiële gezeik hoort natuurlijk een strak pak. En dit is het onderwerp waar ik het over wil hebben. Er zwemt namelijk al een lange tijd een brandende vraag rond ergens diep in mijn brein: waarom zijn mannen in pak altijd sexier? Het is ongelofelijk, maar zodra je een man in een pak ziet, kijk je niet eens meer naar z'n hoofd! Ik kijk ernaar als een opa met 348 pandapunten die voor het eerst sinds 10 jaar weer in een nachtclub is.

Het is vreemd hoe zo'n statig pak een man zo oogverblindend kan maken dat je het hele pak meteen wil likken. Echter zodra je de moed zou verzamelen om met grof geweld het oh zo mooie stukje kledij van het lichaam van de man af te rukken, zal je teleurgesteld zijn door de aanblik zo zonder het pak... Zit het 'm dan toch in het pak? Is het dan betovert of vervloekt?

Als iemand antwoord weet op deze eindeloze levensvraag die met zijn bestaan worstelt in mijn hoofd, leg mij dit alsjeblieft uit, ik sta te trappelen om een antwoord of een nuancering van mijn stelling. Kom maar op!

5 opmerkingen:

  1. Een man in pak heeft vaak een hogere intelligentie en "macht" dan de gemiddelde man. Dit is vaak ook gekoppeld aan vermogen. De meeste vrouwen zijn onbewust zo ingesteld dat ze aangetrokken zijn tot een man die ervoor kan zorgen dat de vrouw een goed en verzorgd leven kunnen leiden. De vrouw filtert mannen dus onbewust op gezonde genen, want het nageslacht moet natuurlijk zo fit mogelijk zijn. Dit is zo gekomen door de evolutie van de mens.
    Dit is vergelijkbaar met waneer een vrouw zich onbewust zich sneller aangetrokken voelt tot een wat gespierdere man die haar, en haar eventuele nageslacht kan beschermen.

    Oftewel jullie vrouwen kunnen hier niks aan doen, tenzij je er bewust voor kiest deze filters te negeren (smaak)

    Hoop dat je het nu begrijpt,

    Geschreven door: Een man in pak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, zulke uitgebreide, overdachte antwoorden had ik niet verwacht. Ik wil jullie ten zeerste bedanken voor het scheppen van een stukje duidelijkheid in mijn chaotische brein. Ik waardeer jullie reacties ontzettend en ben blij met de inhoud, dit zet mij serieus aan het denken. Dus Willem en anonieme, maar intelligente man in pak: mijn dank is groot!

      Verwijderen
  2. Een heel genuanceerd antwoord hierop is onmogelijk, maar om nog een beetje duidelijkheid te scheppen hetvolgende.

    Wanneer mannen zich in een pak bevinden, benadrukken zij hun mannelijke kenmerken. Vooral het stoere en formele gedeelte wordt zwaar versterkt, waarmee vrouwen nog meer oog zullen krijgen van de mannelijke eigenschappen. Hierdoor wordt de aantrekkingskracht op de man zo groot, dat "je het pak zou willen likken".

    Daarbij gezegd te hebben, mannen zijn van zichzelf ook al heel aantrekkelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, zulke uitgebreide, overdachte antwoorden had ik niet verwacht. Ik wil jullie ten zeerste bedanken voor het scheppen van een stukje duidelijkheid in mijn chaotische brein. Ik waardeer jullie reacties ontzettend en ben blij met de inhoud, dit zet mij serieus aan het denken. Dus Willem en anonieme, maar intelligente man in pak: mijn dank is groot!

      Verwijderen
  3. Geachte Willem,

    Menig man zou verlangen naar een stukje uit jouw hart. We zijn er nog niet uit of je eieren kan leggen, maar voor nakomeling zal jij zeker zorgen. Maar niet om 5:19. Schiet het niet meer in je tissuedoos, want de hele keukenprullebrak ruikt naar jouw lichaamssappen. Voor de rest ben ik wel trots op je. Mijn grote stoere zachte zoetsappige Willem. Willem zonder jouw was me leven zoveel beter. Maar ik kan je niet terug duwen in me baarmoeder.

    Willem denk eraan je zal altijd in onze harten zitten.
    Groetjes Romy(Gijs heeft haar ook gedaan)

    BeantwoordenVerwijderen