maandag 3 maart 2014

spijkerjasjes

Vandaag wil ik iets met jullie delen, wat mij al jaren dwars zit. Nooit heb ik begrepen dat er daadwerkelijk zulke martelwerktuigen voor het menselijk lichaam werden ontworpen en verkocht. Zodra ik er één zie krijg ik het er zelf benauwd van en krijg ik de neiging om gillend weg te rennen. Ik heb het hier uiteraard over spijkerjasjes.

Spijkerjasjes zijn ontworpen (waarschijnlijk door iemand zonder ogen) om met je armen schuin naar achter, door iemand anders over je armen en schouders heen te laten hijsen en vervolgens rond te lopen zonder iets te doen. Je leven wordt namelijk beperkt. Zodra je één arm omhoog doet, lijkt zwaartekracht te verdwijnen en gaat het gehele kledingstuk mee de lucht in. Dit kan nooit de bedoeling zijn! Oke, dat je niks meer kan doen met zo'n misvormde spijkerbroek aan is nog tot daar aan toe, maar stel je nou voor dat je kriebel krijgt aan je bovenarm... Nou geloof me, dan breekt de hel in je los..

Echter het gene wat mij nog het meeste ergert is het feit dat mensen deze vloekmagneten nog steeds kopen en dragen... Ikzelf word onmiddellijk claustrofobisch als je mij zo'n ding aantrekt en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zichzelf met plezier is zo'n kledinggevangenis wurmen. Het is niet dat het me fysiek pijn doet om zo'n jasje te dragen, maar ik word helemaal psychisch gestoord als ik mijn ledematen niet op de manier kan bewegen als dat ik dat normaal kan (dit is niet iets wat je graag mee wil maken).

En voor alle  spijkerjasjesdragers onder ons: ik heb enorm veel respect dat jullie het een hele dag vol kunnen houden in een jas van spijkerstof, maar vertel me alsjeblieft jullie geheim, want er moet iets achter zitten. En als ik nou na het schrijven van dit stukje toevallig iemand in een spijkerjasje tegenkom, kun je verwachten dat je me bij jou thuis kan horen gillen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten