maandag 9 december 2013

het kleine-teen-drama

De meest helse, verschrikkelijke, afschuwelijke pijn die wij als menselijk ras ooit hebben kunnen ervaren, is de pijn die je voelt bij het stoten van je kleine teen... De mensen die dit drama nog nooit hebben ondergaan zijn gezegend en hebben sowieso de beste karma ooit, want dit gun je zelfs Osama Bin laden niet.

Stel, je loopt, op een saaie zondagmiddag, rustig in je pyjama en op je sokjes door het huis te waggelen op zoek naar alles dat eetbaar is. Plots is daar de brute verstoorder van je rust: een stoel die normaal 7.89 millimeter naar rechts hoort te staan, maar nu, ten ongenoegen van je minuscule, maar oh zo gevoelige lichaamsdeel, op een andere plek staat dan normaal. Je zoektocht naar bevrediging van je hongergevoelens wordt plots gestaakt door het genadeloos rammen van je kleine teen tegen de stoel. De woordenstroom die uit je mond vloeit bevat een aantal niet nader te noemen woorden die vast verboden zijn voor lezers onder de 18. Je grijpt je kleine, gemartelde teen vast, alsof je hem anders zou verliezen. Je ziet je leven aan je voorbij flitsen en hebt alvast mentaal geaccepteerd dat dit het einde voor je zal zijn. Als je na vijf minuten dramatisch jammeren eindelijk je teen los durft te laten, strompel je richting je moeder om uitgebreid te vertellen dat je teen sowieso in het gips moet en misschien wel geamputeerd moet worden.


Dit zijn nou de dingen waar ik nachtmerries van krijg. Het is zo genadeloos om een onschuldig deeltje van je lichaam op zo'n manier zijn bestaan duidelijk te maken. Ik pleit dan ook voor een ''Small-Toe-Protector''. Dat is een op maat gemaakt mini-sokje van wol, dat je over je kleine teen heen kan doen. Op die manier ben je verzekerd van een geruisloos bestaan, zonder je druk te maken over het lot van je kleine teen. Niet dat het al bestaat, ik heb overigens ook nog geen idee hoe ik dit uit ga werken, maar het zal in elk geval een knaller van een hit worden! En alvast vooruitlopend op de kerstgedachte, kun je hem ook meteen boven de openhaard hangen. Dit product is multifunctioneel en ik verzeker je dat hij volgend jaar overal verkrijgbaar zal zijn (ik lieg).

Als iemand van jullie een sappig, of juist traumatisch teen-verhaal heeft, mag je dat natuurlijk altijd delen. Ik zal allicht treurig met je meeleven en je steun bieden in deze lastige tijd. Als je er niet over durft te praten, maar liever even wil uithuilen, bied ik mijn schouder met liefde ter beschikking om als zakdoek te dienen, want ik voel jullie pijn! Voor nu wil ik jullie allemaal meegeven: vertrouw geen enkel stuk meubilair, het kan wellicht ooit je ergste vijand worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten